Vitamini za kožu - ishrana za zdravu i blistavu kožu

Vitamini za kožu, kao i minerali, ali i drugi korisni nutrijenti o kojima će biti reči u nastavku teksta, mogu se nanositi topikalno, uz raznovrsne preparate za negu, ali i putem ishrane, koja deluje na zdravlje i stanje čitavog organizma, pa tako i na najveći organ - kožu.

Koliko puta ste čuli kako zdravlje na usta ulazi?

Biće da je isti slučaj i sa lepotom, pri čemu koža i te kako odražava i zdravstveno stanje organizma, a nema samo estetsku funkciju, mada znamo da je i ona od velikog značaja.

Koji vitamini za kožu su najbolji, a koji minerali, na koji način ih možete inkorporirati u svakodnevnu ishranu i kakav uticaj ishrane na kožu možete očekivati, kao i sa pregršt drugih korisnih informacija, upoznaćemo vas u nastavku teksta.

Vitamini za kožu - zašto je važno inkorporirati ih kroz ishranu?

Od mnogih dermatologa i kozmetologa čućete da je za zdravu kožu ključna pravilna nega, izbegavanje izlaganja sunčevom zračenju bez kvalitetne UV zaštite, kao i izbegavanje pušenja cigareta i konzumacije alkohola, koji dokazano ubrzavaju njeno starenje.

A šta je sa ishranom?

Znamo da putem ishrane i namirnica koje unosimo u sebe možemo ojačati imuni sistem i unaprediti zdravlje, kao i to da ove namirnice u sebi sadrže nutirjente koji, svaki na svoj način - ostvaruju dejstvo na organizam. Naravno da onda imaju i uticaja na kožu, koja je prva zaštitna barijera tela i najizloženiji organ spoljnoj sredini.

Zašto se onda za rešavanje problema sa kožom prevashodno preporučuju preparati s topikalnom upotrebom?

Isključivo zbog ciljanog dejstva. Na primer, topikalno nanesen vitamin C na zonu pogođenu hipepigmentacijama će uz svakodnevnu upotrebu ciljano delovati na smanjenje njihovog intenziteta i ujednačivanje tena.

S druge strane, redovna konzumacija citrusa, bogatog vitaminom C, neće delovati na uklanjanje određene flekice na licu, već svoje dejstvo raspodeliti po čitavom organizmu, pa i sveobuhvatno - po celoj koži, a ne samo licu i ne samo tretirajući određenu flekicu koja vas muči.

Dakle, korisni nutrijenti koje unosimo hranom možda ne deluju ciljano na rešavanje određenog problema, ali definitivno imaju uticaja na opšte zdravlje i stanje kože, a za razliku od kozmetičkih preparata - nutrijenti iz hrane blagotvorno deluju i na druge zdravstvene aspekte, te i na sve procese u organizmu.

Osim toga, mnogi nutijenti ne mogu prodreti u dublje slojeve kože, pa daju samo površinski zdraviji izgled, dok nutrijenti iz ishrane mogu dopreti do dubljih ćelija kože.

Kako onda postići zdrav i blistav izgled kože?

Kombinacija adekvatne nege kozmetičkim preparatima sa zdravom i izbalansiranom ishranom daće najbolje rezultate.

Ključni minerali i vitamini za kožu koja će biti zdrava i lepa

Bokal mleka koji se nalazi pored činije sa voćem

Nekoliko nutrijenata izdvaja se kao ključno za zdravu kožu, a svaki od njih ima posebnu ulogu, odnosno dejstvo na strukturu i teksturu kože. Važno je naglasiti da ukoliko imate određenu dermatološku smetnju, verovatno postoje preporuke za ishranu koja može poboljšati vaše stanje, ali i terapija (najčešće topikalna), a najbolje je da se o ovome konsultujete sa dermatologom.

Vitamin C - ključan vitamin za blistavu kožu

Vitamin C je u velikoj meri zastupljen u epidermisu i dermisu (površinskom i srednjem sloju kože). Pored vitamina A, on je najčešće korišćen u kozmetičkim preparatima, zbog pozitivnog uticaja na lepotu i stanje kože.

Poznat je po visokim antioksidansnim svojstvima, a ima ulogu i u produkciji kolagena, koji je važan za mladolik izgled kože. Vitamin C je, kao što smo pomenuli u primeru na samom početku teksta, ključan i za kontrolisanje hiperpigmentacija, odnosno njihovo umanjivanje, pa kozmetički preparati namenjeni ujednačavanju tena i kontrolisanju melanina najčešće sadrže i ovaj vitamin.

Uzimanje vitamina C putem ishrane može povisiti efektivnost krema sa zaštitnim faktorom od UV zračenja, jer umanjuju štetu nanetu ćelijama i potpomažu zaceljivanje oštećenih ćelija, tako radeći na korist veće zaštite tokom izlaganja suncu.

Vitamin C pomaže i ublažavanju sitnih i finih borica i znaka starenja, jer ima ključnu ulogu u podsticanju prirodne sinteze kolagena u organizmu. Neki od drugih benefita ovog vitamina za kožu su i: prevencija suvoće kože, ubrzavanje zaceljivanja i saniranja štete na koži, kao i redukovanje pojavljivanja finih linija i borica.

Odakle uzimati vitamin C za kožu?

Vitamin C mahom je prisutan u voću i povrću.

To su pre svega i citrusi nalik limunu i narandžama, ali i bobičasto voće, među prvima maline i jagode. Paprika, brokoli i spanać takođe sadrže dosta C vitamina.

Voće i povrće, sigurno ste već puno puta čuli, trebalo bi da postanu deo vaše svakodnevice i iz drugih razloga - bogati su vlaknima, različitim mineralima i vitaminima, te imaju odličan uticaj na snagu imunog sistema.

Vitamin A i beta-karoten - najbolja hrana za kožu

Vitamin A je od esencijalne važnosti za zdravlje kože, očiju i reproduktivnih organa, kao i za imunitet.

Vitamin A jetra pretvara u retinol, odakle se kroz limfni sistem raspoređuje celim organizmom. Koža je sposobna da odlično apsorbuje vitamin A kada se on nanese topikalno. Retinol u koji se pretvara stimuliše proizvodnju novih ćelija, odnosno regeneraciju kože. Vitamin A je dobar i za kožu sklonu isušivanju.

Prehrana bogata vitaminom A, kao i beta-karotenom, koji je zapravo provitamin vitamina A, može imati blagotvornog dejstva na zdravlje kože, kose i noktiju.

Izvori vitamina A koji treba da postanu deo svakodnevne prehrane

Retinoidi su jedan od dva tipa vitamina A, a nalaze se u: lososu, goveđoj džigerici, mlečnim proizvodima, jajima, ribi i škampima. Beta-karoten nalazi se u: šargarepi, paradajzu, slatkom krompiru (batatu) i lisnatom povrću.

E vitamin za kožu - antioksidans koji čuva kožu od sunca

Vitamin E je takođe antioksidans, a ključan je u zaštiti kože od spoljnih faktora, njen odbrambeni mehanizam. Glavna funkcija vitamina E je u zaštiti kože od štetnosti sunčevog zračenja i zato je on čest sastojak krema za zaštitu od sunca.

Telo prirodno proizvodi vitamin E koji se nalazi u sebumu koji izlazi iz pora kože, praveći zaštitni štit koji povećava masnoću kože i štiti je od isušivanja, a nedovoljno i od sunčevog zračenja.

Preporučuje se da se vitamin E ipak ne implementira samo putem kozmetičkih preparata, već obavezno unosi i kroz ishranu. On može podstaći i antiupalna svojstva kože, pa i potpomoći njeno obnavljanje! Većini ljudi treba oko 15 mg vitamina E na dnevnom nivou.

Izvori vitamina E u namirnicama - ishrana za kožu koja će biti zdrava i lepa

Kako povećati unos vitamina E?

Kroz namirnice kao što su orašasti plodovi i semenje.

Bademi, lešnici i semenke suncokreta naročito su dobar izvor ovog antioksidansa, kao i raznovrsna biljna ulja. Vitamin E može se pronaći i u avokadu, batatu i spanaću. Dodajte i ove namirnice svojoj svakodnevnoj izbalansiranoj ishrani.

Vitamin D za kožu: ključan za ten i može pomoći sa aknama

Vitamin D naše telo dobija iz sunčeve svetlosti, koja se apsorbuje upravo kroz kožu. Kada sunčevi zraci probiju do organizma, holesterol se pretvara u vitamin D, koji se zatim putem jetre i bubrega transportuju kroz ceo organizam, što poboljšava zdravlje ćelija, a tu podrazumevamo i one koje čine kožu.

Vitamin D je ključan za ten kože, a studija iz 2014. godine dokazala je da nedostatak viamina D može imati i uticaja na stvaranje akni. Rezultati jednog istraživanja su čak i pokazali da ljudi pogođeni aknama ostvaraju značajno olakšavanje simptoma i smanjenje akni uz uzimanje suplemenata vitamina D.

Da li ste znali da je istraživanje iz 2006. godine utvrdilo da preko 41% populacije SAD pati od deficita vitamina D?

Savremni čovek iz urbane sredine većinu vremena provodi unutra, suncu se izlaže izuzetno retko, a boravak u prirodi neretko smatra luksuzom.

Osim toga, izlaganje sunčevim zracima može stvoriti trajne probleme sa pigmentacijom, fleke na koži, pa i ubrzati starenje, što su takođe faktori koji nas mogu sprečiti u nameri da vitamin D u telo apsorbujemo na ovaj način.

Kako onda unositi dovoljne količine ovog važnog vitamina?

Putem ishrane, i to uz vaše omiljene mlečne proizvode.

Mlečni proizvodi kao idealan izvor vitamina D - ishrana za zdravu kožu

Balans+ IMUNO jogurt u svojoj jedinstvenoj formulaciji namenjenoj jačanju imuniteta ima i vitamin D3, sunčev vitamin koji je ključan za odbrambeni sistem organizma, a tako i zdravlje njegove prve spoljašnje barijere - kože. Naš ukusni jogurt će svaki doručak i večeru učiniti nutritivno bogatijom, a nema nikakvog ograničenja koje se odnosi na preporučenu konzumaciju na dnevnom nivou. Važno je samo napraviti kontinuitet u konzumaciji!

Iako je naš jogurt pogodan i za najmlađe, za ljubitelje mleka među mališanima kreirali smo i Junior mleko sa kompleksom vitamina među kojima je i ključni vitamin D3, a tu je i naše mleko sa dodatkom vitamina D namenjeno svim generacijama!

Ovi mlečni proizvodi sadrže i niz drugih, korisnih nutrijenata, vitamina i minerala, koji će osnažiti vaš imuni sistem, a svakako imati i dobrog uticaja na kvalitet i zdravlje kože.

Drugi izvori vitamina D za kožu

Osim mlečnih proizvoda, namirnice u kojima možete pronaći vitamin D su: losos, sleđ i sardine. Osim toga, konzervirana tuna koja je povoljniji izbor od sveže ribe, takođe sadrži vitamin D. Oko 100 g tunjevine može zadovoljiti oko 34% dnevne potrebe za ovim vitaminom.

Drugi izvori ovog važnog vitamina su i: pečurke, žumanca i integralno ovseno zrnevlje.

Minerali za kožu - cink i selen su ključni

Iako su vitamini mnogo zastupljeniji u kozmetičkoj industriji, bilo bi pogrešno zaključiti da minerali nemaju nikakvog uticaja na kožu. Svaki esencijalni mineral ima svoju ulogu u normalnom funkcionisanju organizma, pa tako i zdravlju kože.

Cink i selen se izdvajaju kao posebno pogodni za kožu.

Oko 6% sveukupnog cinka u ljudskom organizmu nalazi se u koži, epidermisu i dermisu. Osnovna uloga cinka je borba protiv bakterija i virusa u organizmu, a cink ima i antiupalna dejstva.

Odličan za tretiranje akni, ali i kožnih oboljenja kao što su ekcem i rosacea, cink koji uzimamo putem prehrane takođe može imati blagotvornog uticaja na stanje kože. Meso, semenje i ljuskari, smatraju se najboljim izvorom cinka.

Ljubitelji mlečnih proizvoda obradovaće se i našem Balans+ IMUNO mleku sa cinkom, koje sadrži cink u obliku cink citrata, poznatom po vrlo dobroj apsorpciji u organizam. Jedna čaša od 300 ml mleka sa cinkom sadrži čak 45 % od preporučenog dnevnog unosa cinka.

Kada je reč o selenu, ovaj mineral zovu čuvarom mladosti i smatra se jednim od najmoćnijih antioksidanasa.

Selen je za kožu važan iz sličnih razloga kao i drugi antioksidansi: bori se protiv upala, slobodnih radikala, a koži pomaže da se izbori sa infekcijama i aknama. Najbolji izvori selena su: brazilski orasi, riba, svinjetina, govedina i ćuretina.

Kako uneti neophodne vitamine za zdravlje kože?

Mleko bele boje koje se nalazi u tegli

Sada kada znamo da je čitava lepeza vitamina zadužena za lepu i blistavu kožu, postavlja se pitanje: na koji način sve ove nutritivno bogate namirnice možemo inkorporirati u ishranu?

#1 Hrana za kožu - predlog tri obroka kroz koje možete uneti potrebne nutrijente

Tražite konkretne primere obroka koji bi uz redovnu konzumaciju ojačali vaš imunitet, ali i ulepšali kožu? Evo tri predloga za doručak, ručak i večeru, kreiranih tako da zadovolje potrebe vašeg tela za raznovrsnim nutrijentima.

Doručak: ovsena kaša sa IMUNO jogurtom, bademom i malinama

Ovsena kaša je odličan izvor vlakana, minerala, ali i vitamina, a kada se pripremi sa našim Balans+ IMUNO jogurtom sa vitaminom D3, ona postaje mekša, ukusnija i još bogatija vitaminima!

Nakon potapanja ovasa ostavite da odstoji desetak minuta, kako bi zrnevlje upilo jogurt i omekšalo. Grubo iseckajte 4-6 badema i dodajte ih smesi - oni će zadovoljiti potrebu vašeg organizma za vitaminom E!

Na kraju dodajte i šaku malina, kao idealan izvor vitamina C, antioksidansa koji je važan za mladolik i lep izvor kože. Ukoliko volite ukus cimeta - slobodno ga pospite na kraju (on sadrži dosta cinka!). Za svega nekoliko minuta dobili ste doručak koji će vam obezbediti energiju, koji je vrlo zdrav i hranljiv, a vaša koža će ga obožavati! Prijatno!

Ručak: Tuna-salata sa spanaćem i šargarepom

Šta kažete na još jedan brz, a zdrav i ukusan obrok?

Predlažemo da tunjevinu (birajte onu koja je u sopstvenom ili maslinovom ulju) pomešate sa baby spanaćem i šargarepom! Tuna je idealan izvor vitamina D, dok je baby spanać bogat mineralima i vitaminom C, a šargarepa puna beta-karotena (vitamina A). Ukoliko ovom obroku dodate i dresing sa malo limunovog soka, Balans+ jogurta i omiljenih začina - bolje će vas zasititi, a obrok će biti i nutritivno bogatiji.

Večera: Omlet sa paprikom i pečurkama

Jaja su odličan izvor vitamina A i vitamina D, kao i minerala. Mnogi ih izbegavaju zbog visokog sadržaja holesterola, ali ako budete umereni, to ne bi trebalo da vas brine. Umesto 4 jaja, napravite omlet sa 2, ali dodajte više paprika i pečuraka, koje će nadoknaditi količinu koja bi vas zasitila.

Paprike propržene sa omletom daće posebnu aromu obroku, obogatiti ga C vitaminom, a pečurke vitaminom D i proteinima. Zdravu večeru “začinite” šoljom našeg IMUNO jogurta!

#2 Kozmetički preparati za kožu kojim možete poboljšati njeno zdravlje

Da li ste znali da koža upija?

To znači da i nanošenjem korisnih nutrijenata i drugih blagotvornih sastojaka na kožu možete unaprediti njen kvalitet, negovanost i nahranjenost. I to dubinski, ukoliko su molekule dovoljno male da prodru kroz pore.

Uvedite jutarnju i večernju rutinu nege kože, kako lica, tako i tela, s tim što nega lica podrazumeva više koraka. Čišćenje, toniranje, serum koji će fokusirano delovati na određeni problem, a potom nanošenje hidratantne kreme trebalo bi da postanu vaša svakodnevna navika. Osim toga, jutarnju rutinu nege trebalo bi završiti nanošenjem kreme sa SPF zaštitnim faktorom, koji će čuvati vašu kožu od štetnog UV zračenja.

Kada je reč o koži tela, nakon tuširanja obavezno nanosite hidratantnu kremu, a povremeno uradite i piling, kako biste kožu pročistili i oslobodili mrtvih ćelija.

Koju kozmetiku odabrati?

Birajte pouzdane preparate dobre reputacije. Vrlo je popularna kozmetika koja se bazira upravo na ekstraktima vitamina iz prirodnih izvora, naročito serumi. Na primer, serum za vitaminom E delovaće na povećanje elastičnosti kože, dok će preparat koji se bazira na vitaminu C delovati na ujednačavanje tena i uklanjanje hiperpigmentacija.

Osim toga, vaša koža će se obradovati i povremenim tretmanima kod kozmetičara, ali i onim koje sami sebi možete prirediti, u udobnosti svog doma. Možda je pravo vreme da uvedete ritual pravljenja maski za lice od prirodnih sastojaka, koji su za kožu prava vitaminska bomba?

Evo predloga od tri odlične maske za lice od prirodnih sastojaka iz kuhinje.

Maska sa jogurtom i avokadom za bogatu negu

Da li ste znali da naš jogurt možete iskoristiti i za negu lica, kreiranjem prirodnih maski na bazi jogurta, koje će negovati površinske slojeve vaše kože i savršeno delovati u simbiozi sa fenomenalnim nutrijentima koje ćete unositi kroz ishranu? U ovom tekstu smo detaljno opisali kako napraviti maske za lice sa jogurtom, a u nastavku ističemo nekoliko dobrih i lakih ideja!

Pomešajte Balans+ IMUNO jogurt sa avokadom koji ste prethodno ispasirali, tako da dobijete smesu koja je lako nanosiva, a nedovoljno retka da bi kapljala ili se prolila.

Avokado je pun korisnih nutrijenata, nalik vitaminu K, C i E, kao i B vitaminima, dok je naš jogurt idealan izvor dodatnih vitamina i probiotika za kožu, koji imaju mnoge benefite. Ova maska odlično će nahraniti kožu, vratiti joj sjaj i osvežiti je. Najbolja je za normalnu i suvu kožu lica.

Maska sa kafom i jogurtom - uradite piling pomoću sastojaka iz kuhinje

Osim što pročišćava pore i uklanja površinski sloj odumrlih ćelija, piling omogućava i bolje upijanje krema, te ima višestruke benefite po kožu. Ipak, ne preporučuje se raditi piling više od jedanput na nedeljnom nivou, a osetljiva i suva koža neretko mogu podneti i manje od toga.

Napravite blagi piling od sastojaka koje već imate u kuhinji - trebaće vam samo domaća samlevena kafa, Balans+ jogurt i malo maslinovog ulja, za lepu završnicu i lako ispiranje. Sastojke izmešajte dok ne dobijete smesu koja se lako razmazuje, a dovoljno je gusta da se lako nanosi na kožu. Blagim kružnim pokretima umasirajte smesu na lice, a zatim isperite mlakom vodom.

Maska sa jogurtom i aktivnim ugljem za uklanjanje toksina

Prirodnu masku možete napraviti i od aktivnog uglja koji deluje kao svojevrsni magnet za najrazličitije toksine i nečistoće - zato se često koristi za stomačne probleme nalik dijareji, nadimanju ili grčevima, a kada se nanese na kožu, može pročistiti pore, te delovati perfektno u simbiozi za hranljivim IMUNO jogurtom punim vitamina.

Nekoliko kapsula aktivnog uglja pomešajte sa malo jogurta i nanesite na lice. Držite masku 10-20 minuta i isperite je mlakom vodom.

Sada kada znate koji su najvažniji minerali i vitamini za kožu koja je zdrava i blistava, kao i sve njihove izvore, ostalo je da ove korisne informacije i iskoristite, te inkorporirate blagotvorne namirnice u svoju svakodnevnu ishranu i možete biti sigurni da ste na dobrom putu ka koži o kojoj ste oduvek sanjali. Ona će vam na ovakvom tretmanu vratiti blistavošću i lepotom koju je nemoguće ne primetiti!

Pijte oko 2 l tečnosti dnevno - zdrava koža je hidrirana koža!