Jačanje imuniteta kod dece - jači imunitet uz vitamine i cink za decu

Jačanje imuniteta kod dece važno je za zdrav i pravilan rast i razvoj deteta, a predstavlja glavnu preokupaciju svakog roditelja.

Šta je to što možemo uraditi zarad jačanja imuniteta kod dece?

Vitamini i minerali, kao što je cink za decu, pokazali su se naročito preporučljivim, ali svakako to nije sve što treba da znamo.

Korisni saveti i i informacije uz koje možete podstaći jačanje imuniteta kod dece čekaju vas u nastavku teksta.

Najbolji nutrijenti za jačanje imuniteta kod dece

Nije slučajno izreka: “Zdravlje na usta ulazi” omiljena svakoj baki. Iako ishrana nije sve o čemu treba misliti za jak imunitet kod deteta, ona je definitivno među segmentima koji su od ključnog značaja za dobro zdravlje. Evo i koji su se nutrijenti pokazali kao najvažniji za jak dečiji imunitet.

Cink za decu - ključni mineral za jak dečiji imunitet

Cink je od ključnog značaja za svačiji imunitet, a određena istraživanja ukazuju na to da je nedovoljan unos cinka jedan od najčešćih uzročnika bolesti.

Pogodite ko ima najveće potrebe za cinkom?

Upravo deca!

Cink je od visoke važnosti za normalno funkcionisanje svih procesa u organizmu i predstavlja kofaktor za preko 300 enzima koji kontrolišu vitalne procese. Deca, koja su u fazi razvoja, imaju naročite potrebe za cinkom radi normalnog odvijanja svih procesa u organizmu, a među njima i zaštite organizma od slobodnih radikala, odnosno jačanja imunog sistema.

Kako povećati unos cinka kod dece?

Pre svega, treba znati koliko je cinka deci potrebno.

  • Dete starosti do 6 meseci: 2mg
  • Uzrast od 7 meseci do 3 godine: 3 mg
  • Deca uzrasta od 4-8 godina: 5 mg
  • Deca uzrasta 9-13 godina: 9 mg
  • TinejdžerI 14-18 godina: 11 mg
  • Tinejdžerke 14-18 godina: 11 mg

Koje namirnice su idealne za zadovoljivanje potrebe za cinkom kod dece?

Devojčica jede jabuku

Crveno meso, školjke, mahunarke, semenje i orašasti plodovi pokazali su se kao odlični izvori ovog važnog minerala. Imamo dobru vest! Jedna od namirnica koju deca i inače obožavaju takođe može biti odličan izvor cinka.

Balans+ Imuno mleko sa cinkom u službi jačanja imuniteta kod dece

Balans+ Imuno mleko sadrži cink citrat – oblik cinka koji ima visoku moć apsorpcije. Čaša od 300 ml Balans+ Imuno mleka sa cinkom sadrži 45 % od preporučenog dnevnog unosa cinka za odrasle, što znači da kod dece zadovoljava i mnogo više dnevne potrebe za cinkom!

Osim toga, naše mleko, poput ostalih Balans+ proizvoda, ima blag ukus i prijatnu, skoro neosetnu aromu, te deca uživaju u njegovom konzumiranju. Umirujuća šolja mleka pred spavanje uz jedinstvenu Balans+ Imuno formulaciju, detetu će podariti i jači imunitet!

Vitamini za decu - lepeza vitamina za snažan dečiji imunitet

Ne možemo izdvojiti samo jedan vitamin kao ključan za jak imunitet kod dece.

Izbalansirana ishrana uz koju će dete unositi sve potrebne vitamine, minerale, ali i proteine, kao i ugljene hidrate i zdrave masti, ključna je za celokupno zdravstveno stanje i jačanje imuniteta kod dece.

C i E vitamini odlični su za jačanje odbrambene funkcije fizičke barijere organizma, vitamini B6, B12, E, D i C podstiču ćelijski imunitet, kao i folna kiselina, cink i selenijum, a svi zajedno će uz izbalansiranu ishranu podstaći i proizvodnju antitela, te unaprediti snagu imunog sistema kod deteta.

Šta sve onda dete treba da jede?

Idealno je da u redovnu ishranu deteta uključite namirnice koje su kreirane upravo za najmlađe, a osmišljene tako da potpomognu njihov rast i razvoj, snabdevanjem organizma korisnim vitaminima i mineralima.

Junior mleko obogaćeno sa 10 vitamina u okviru Optivita kompleksa upravo je takvo! Bogato je vitaminima koji se izuzetno dobro apsorbuju u organizmu, što ih čini pogodnim osnaživačem dečijeg imuniteta. Osim toga, ono pospešuje rast zubića, povoljno utiče na metabolizam, netrvni sistem, pa i na krvnu sliku.

Ipak, naše Junior mleko svakako nije sve što je potrebno detetu za zdrav rast i razvoj.

U dečijoj ishrani treba da se nađu i: meso (zbog minerala i proteina) , voće i povrće (jer je odličan izvor vitamina), mlečni proizvodi (jer su bogat izvor kalcijuma), složeni ugljeni hidrati iz integralnih zrna žitarica, zdrave masti iz namirnica nalik orašastim plodovima… Sve što je nutritivno bogato, a zajedno čini savršenu ravnotežu nutrijenata, te i hranljive obroke. Ovako ćete biti sigurni da vaše dete na prirodan način unosi sve neophodne nutrijente, važne za njegov rast i razvoj, ali i snagu imunog sistema.

Naravno, ukoliko se dete razboli ili se uoči deficit određenog nutrijenta - izbalansirana ishrana možda neće biti dovoljna. Tada se oko osnaživanja imuniteta i načina tretiranja određenog stanja konsultujte sa doktorom koji će prepisati odgovarajuću terapiju za zdravstvenu tegobu i dati savete za jačanje imuniteta.

Zdrav san za jačanje imuniteta kod dece

Kao što smo napomenuli, ishrana nije jedini segment o kome treba voditi računa za jak imunitet dece.

Da li ste znali da nedostatak sna direktno utiče na oslabljivanje prirodnih barijera organizma, oružja imunog sistema kojim napada mikrobe i druge neželjene pojave u organizmu?

Istraživanjima je dokazano da zdrav san igra ključnu ulogu u jačanju imuniteta, a kod dece je od posebnog značaja. Spavanje omogućava telu da se odmori, a organizmu da se regeneriše.

Koliko je sna deci potrebno?

Zavisi od uzrasta.

Novorođenče ima potrebe i za 16 sati sna dnevno, deci od 1 do 3 godine treba oko 11-14 sati sna, a predškolarcima od 10- 13 časova sna. Neophodni sati za san se vremenom smanjuju, sve do odraslog doba kada 6-8 sati sna postaje optimalno vreme za spavanje koje se preporučuje.

Ipak, vreme koje dete provodi spavajući nije dovoljno da biste znali da je san ujedno i kvalitetan. Vreme u koje dete leže i budi se, kao i to da li spava mirno ili nemirno, takođe je značajno za procenu kvaliteta samog sna.

Kako unaprediti kvalitet sna i tako dobrineti jačanju imuniteta kod dece?

Stvaranje rutine za spavanje od najmlađih dana ključno je za zdrav san i u kasnijim godinama deteta. Počnite da od najmlađih dana obraćate pažnju na to kada, koliko i kako dete spava i da stvorite rutinu spavanja u željeno vreme kod deteta tako što ćete ga smeštati u krevet i uspavljivati svakog dana u isto vreme.

Ukoliko primetite da dete ima ozbiljnije probleme sa snom (nesanica, izuzetno nemiran san, mesečarenje, spavanje u nepreporučljivo vreme…) konsultujte pedijatra ili dečijeg psihologa koji će vas najbolje uputiti u to na koji način možete rešiti probleme sa snom kod deteta.

Higijena i imunitet kod dece

Puzanje po podu, celodnevno igranje loptom u parku, pa onda jedenje rukama… Deci briga o higijeni zaista nije “jača strana”.

Šta možemo uraditi kako bismo unapredili higijenu kod deteta?

Higijena je od izuzetnog značaja za snažan imuni sistem kod dece. Iako dobra higijena neće ojačati imuni sistem, ona će sprečiti ili umanjiti šansu da organizam dođe kontakt sa neželjenim mikrobima, bakterijama i virusima, koji su glavni “napadači” dečijeg imunog sistema.

Redovno pranje ruku može sprečiti da mikroorganizmi prodru do organizma, pa je neophodno prati ruke detetu pre i posle jela, ali i nakon igranja napolju, kontakta sa kućnim ljubimcima, nakon odlaska u toalet, kao i svaki put pre ulaska u kuću.

Svakodnevno kupanje i pranje zuba ujutru i uveče takođe spada u osnovnu ličnu higijenu, a ove navike treba stvoriti kod deteta od najmlađih dana. Osim lične higijene, trebalo bi brinuti i o čistoći okruženja, te ga redovno održavati čistim.

Redovne fizičke aktivnosti za jačanje imuniteta kod dece

Dečak pliva u bazenu

Istraživanja su pokazala da redovno praktikovanje fizičkih aktivnosti može povećati broj belih krvnih zrnaca kod odraslih, a isto se važi i za decu. Deca su najčešće po prirodi energična, te pronalaze najrazličitije načine da utroše energiju. Nekada je to sasvim dovoljna fizička aktivnost, ali sport i rekreacija takođe su vrlo preporučljivi za pravilan razvoj tela, motorike, ali i za zdravlje i jačanje imuniteta.

Plivanje, fudbal, vožnja bicikla i rolera, košarka i trčanje najpopularniji su vidovi rekreacije za decu, ali ne treba prevideti ni benefite šetnje, naročito u prirodnom okruženju, sa svežim vazduhom.

Ovim savetima treba dodati i redovne sistematske preglede i posete doktoru po potrebi, te tako zaokružiti priču o jačanju imuniteta kod deteta.